Διαδικασία Σπουδών Erasmus


Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus+


Για να συμμετάσχει κάποιος σπουδαστής του A.Ε.Ι. Πειραιά T.T. στο πρόγραμμα Erasmus+ θα πρέπει:
  • να είναι εγγεγραμμένος σε κανονικό πρόγραμμα σπουδών (προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό) του A.Ε.Ι. Πειραιά T.T. Οι φοιτητές πρέπει να είναι εγγραμμένοι τουλάχιστον στο 2ο έτος σπουδών.
  • να υπάρχει διαπανεπιστημιακή συμφωνία μεταξύ του A.Ε.Ι. Πειραιά T.T. και του Ιδρύματος Υποδοχής.
  • η περίοδος σπουδών στο Ίδρυμα υποδοχής να διαρκεί τουλάχιστον μια ακαδημαϊκή περίοδο του Ιδρύματος Υποδοχής.
Οι φοιτητές μπορούν να μετακινηθούν για σπουδές σε όλους τους κύκλους σπουδών συνολικά 12 μήνες σε κάθε κύκλο σπουδών (π.χ. 12 μήνες κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών, 12 μήνες κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών και 12 μήνες κατά τη διάρκεια του διδακτορικού τους). Ο ίδιος φοιτητής μπορεί να λάβει επιχορήγηση για κινητικότητα το πολύ μέχρι 12 μήνες ανά κύκλο σπουδών, ανεξαρτήτως του αριθμού και του είδους της κινητικότητας (σπουδές ή πρακτική άσκηση).

Περίοδος σπουδών: 3 έως 12 μήνες (συμπεριλαμβανομένης μιας περιόδου πρακτικής άσκησης εάν προβλέπεται).

Οι φοιτητές που μετακινήθηκαν για σπουδές κατά το πρόγραμμα δια βίου μάθηση, μπορούν να μετακινηθούν στο Erasmus+ μέχρι το ανώτατο όριο των 12 μηνών ανά κύκλο σπουδών, συνυπολογίζοντας στο διάστημα αυτό τη διάρκεια της προηγούμενης μετακίνησης. Το ίδιο ισχύει και για τους zero grant φοιτητές.

Ο κάθε φοιτητής του A.Ε.Ι. Πειραιά T.T. που έχει συμπληρώσει τα μαθήματα του 1ου έτους σπουδών μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής στο Πρόγραμμα Erasmus+. H διαδικασία περιγράφεται παρακάτω.

Το Ίδρυμα Υποδοχής θα χορηγήσει σχετικό πιστοποιητικό σπουδών όπου αναγράφονται τα μαθήματα, η βαθμολογία και οι μονάδες ECTS. Ο φοιτητής απαλλάσσεται από τα μαθήματα που αναγνωρίζονται και αντιστοιχίζονται από το Τμήμα του. Όλα τα μαθήματα που ολοκληρώνει επιτυχώς στο Ίδρυμα υποδοχής αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος.

Στο Ίδρυμα Υποδοχής δεν καταβάλλονται αμοιβές όπως κανενός είδους δίδακτρα, δικαίωμα εγγραφής, εξέταστρα, δικαίωμα πρόσβασης στις εγκαταστάσεις εργαστηρίων, σε βιβλιοθήκες κ.λπ. Είναι όμως δυνατόν να υπάρξουν χρεώσεις για δαπάνες διαμονής και διατροφής.

Ο εξερχόμενος φοιτητής θα πρέπει να έχει επαρκή γνώση της γλώσσας στην οποία παραδίδονται τα μαθήματα που πρόκειται να παρακολουθήσει στο Ίδρυμα Υποδοχής. Ο φοιτητής που έχει επιλεγεί να μετακινηθεί με γλώσσα εκπαίδευσης την Αγγλική, Γαλλική, Ιταλική, Ισπανική, Γερμανική ή Ολλανδική, υποβάλλεται υποχρεωτικά σε διαδικτυακό (online) τεστ αξιολόγησης. Λαμβάνει άδεια για να παρακολουθήσει διαδικτυακό μάθημα, εφόσον το επιθυμεί. Σε περίπτωση που λάβει αποτέλεσμα έως Β1 στο τεστ, υποχρεούται να παρακολουθήσει το μάθημα. Μετά το τέλος της κινητικότητας, ο φοιτητής υποχρεούται να υποβληθεί σε δεύτερο τεστ αξιολόγησης.

Μετά το τέλος της κινητικότητας όλοι οι φοιτητές που μετακινήθηκαν στο εξωτερικό για σπουδές ανεξαρτήτως εάν έχουν παρακολουθήσει ή όχι το διαδικτυακό μάθημα γλωσσικής προετοιμασίας, υποχρεούνται να υποβληθούν σε δεύτερο τεστ αξιολόγησης προκειμένου να διαπιστωθεί εάν βελτιώθηκε η γλωσσική ικανότητα κατά την περίοδο της κινητικότητας.


Επιλογή Πανεπιστημίου

Σημειώνεται ότι οι φοιτητές πρέπει να πραγματοποιήσουν τη δραστηριότητα κινητικότητας σε μία χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα, αλλά διαφέρει από τη χώρα του φορέα αποστολής και τη χώρα διαμονής τους.


Μηνιαία Επιχορήγηση

H μηνιαία επιχορήγηση φοιτητή Erasmus για σπουδές ανά χώρα υποδοχής δίδεται σύμφωνα με την Εθνική Πρόσκληση του ΙΚΥ για το Πρόγραμμα Erasmus+ κάθε έτους.

Πιέζοντας εδώ μπορείτε να δείτε το ύψος της υποτροφίας ανά μήνα για την χώρα που σας ενδιαφέρει.



Σχετικά με το πώς ορίζονται οι ευπαθείς κοινωνικά ομάδες
  • Φοιτητής που έχει συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του, θα λαμβάνεται υπόψη μόνο το ατομικό εισόδημα έως 9.000 € κατά το πλέον πρόσφατο φορολογικό έτος, ανεξαρτήτως εάν προέρχεται από πολύτεκνη οικογένεια ή όχι.
  •  Φοιτητής που δεν έχει συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του, θα λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα ατομικού και οικογενειακού εισοδήματος έως 9.000 € ενώ στην περίπτωση που προέρχεται από πολύτεκνη οικογένεια έως 22.000 €, κατά το πλέον πρόσφατο φορολογικό έτος.
Σημείωση: Εφεξής οι φοιτητές θα πρέπει υποχρεωτικά να προσκομίζουν και την ατομική τους φορολογική δήλωση/ ατομικό εκκαθαριστικό όπου θα προκύπτει το ατομικό τους εισόδημα, καθώς βάσει νόμου όλα τα πρόσωπα άνω 18 ετών, υποχρεούνται  στην υποβολή σχετικής δήλωσης.

Γενικές οδηγίες:
  •  Σε περίπτωση που ο φοιτητής είναι τέκνο διαζευγμένων γονέων  και προστατευόμενο μέλος  θα λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα του γονέα που έχει την επιμέλεια.
  • Για το χαρακτηρισμό προσώπου ως πολυτέκνου ή μέλους πολύτεκνης οικογένειας, παρακαλούμε δείτε το έγγραφο εδώ.
Σχετικά με το πώς προκύπτει το Οικογενειακό Εισόδημα:
Το  οικογενειακό εισόδημα προκύπτει από το άθροισμα των κάτωθι κατηγοριών του Εκκαθαριστικού σημειώματος:
1.  Συνολικό Δηλωθέν Εισόδημα (Υπόχρεου + Συζύγου) Πίνακας Γ.1
2.  Προστιθέμενη Διαφορά Αντικειμενικών Δαπανών, (Υπόχρεου + Συζύγου) Πίνακας Γ.1
3.   Αυτοτελή φορολογούμενα ποσά (Υπόχρεου + Συζύγου) Πίνακας Δ.
Αντίστοιχα προκύπτει και το ατομικό εισόδημα του φοιτητή.
Η αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά πρέπει να υποβάλλονται μαζί σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή εμπρόθεσμα στο Γραφείο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων. Αιτήσεις χωρίς τα απαραίτητα δικαιολογητικά δεν γίνονται δεκτές.

Φάσεις Κινητικότητας Φοιτητών

ΦΑΣΗ Ι: Έντυπα σχετικά με την αίτηση στο Erasmus+

Προκειμένου να συμπληρώσετε την αίτηση σας θα πρέπει να έχετε συμβουλευτεί τη λίστα συνεργαζόμενων ιδρυμάτων του εξωτερικού, τους κωδικούς των επιστημονικών πεδίων και να κατεβάσετε τα παρακάτω έντυπα:
  • Aίτηση  του υποψηφίου για συμμετοχή στο πρόγραμμα,
  • Βιογραφικό σημείωμα στην Ελληνική και Ξένη γλώσσα
  • Φωτογραφίες ταυτότητας (2)
  • Αναλυτική βαθμολογία στην Αγγλική για το πρόγραμμα Erasmus+ όπου να αναγράφονται τα ECTS Credits (Transcript οf Records Erasmus+/ECTS)
  • Βεβαίωση σπουδών
  • Πιστοποιητικό ξένης γλώσσας 
Την αίτηση αφότου την κατεβάσετε και τη συμπληρώσετε ηλεκτρονικά, παρακαλούμε να τη στείλετε στο email eu@puas.gr και να την προσκομίσετε έντυπα, μαζί και με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που αναφέρονται παραπάνω, με την υπογραφή του συντονιστή ΕRASMUS του Τμήματός σας.
Το γραφείο Erasmus θα δέχεται αιτήσεις για σπουδές από φοιτητές που βρίσκονται  μέχρι και το 14o εξάμηνο. Οι αιτήσεις από φοιτητές μεγαλύτερων εξαμήνων θα εξετάζονται στην επιτροπή.


Διαδικασία Επιλογής

Η επιλογή των φοιτητών γίνεται με κύριο κριτήριο το σύνολο των ECTS που συγκεντρώνει κάθε φοιτητής το οποίο διαιρείται με το εξάμηνο φοίτησης. Η Επιτροπή Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων αποφάσισε να υπάρχει ποσόστωση (από το εαρινό εξάμηνο 2016-2017)  στην επιλογή φοιτητών για σπουδές έως εξής: 60% για τη ΣΤΕΦ και 40% για τη ΣΔΟ. Επίσης, λαμβάνεται υπόψη το επίπεδο επάρκειας στην ξένη γλώσσα που πρέπει να είναι τουλάχιστον το ίδιο με αυτό που απαιτείται από το Πανεπιστήμιο Υποδοχής.


Σε περίπτωση ισοβαθμίας λαμβάνονται επίσης υπόψη η συνολική βαθμολογία, η επιλογή χώρας με μειωμένη κινητικότητα, το επίπεδο επάρκειας στη ξένη γλώσσα, η γλωσσομάθεια και η ισότητα φύλων.


ΦΑΣΗ ΙΙ: Μετά την επιλογή και πριν την αναχώρηση

Η διακίνηση όλων των εγγράφων που αφορούν το Πανεπιστήμιο υποδοχής πρέπει να γίνεται είτε με γνήσιες υπογραφές είτε με σαρωμένα αντίγραφα των υπογραφών. Ηλεκτρονικές υπογραφές μπορούν να γίνουν δεκτές. Στη περίπτωση που οι φοιτητές δεν καταθέτουν στο γραφείο τα πρωτότυπα έγγραφα, τα έγγραφα πρέπει να αποστέλλονται από το Πανεπιστήμιο υποδοχής (ταχυδρομικώς ή με e-mail).

Σκεφθείτε ποια μαθήματα οφείλετε και επιθυμείτε να παρακολουθήσετε στο πανεπιστήμιο υποδοχής. Εκτυπώστε το syllabus των μαθημάτων και συμβουλευτείτε τον Erasmus+ Coordinator του τμήματός σας. Βεβαιωθείτε ότι αυτά τα μαθήματα διδάσκονται στο πανεπιστήμιο υποδοχής. Θυμηθείτε ότι μαθήματα που δεν αντιστοιχίζονται, αναγράφονται στο παράρτημα διπλώματος.

Επικοινωνήστε με συμφοιτητές σας στο ESN του Ιδρύματός μας με σκοπό να λάβετε άμεσα πληροφορίες για τη δική τους εμπειρία και ζητήστε να έρθετε σε επαφή με φοιτητές που έχουν ενδεχομένως ήδη μετακινηθεί στο πανεπιστήμιο που έχετε επιλέξει για ειδικότερη ενημέρωση.

Έγγραφα που αφορούν το συνεργαζόμενο Πανεπιστήμιο:
  • Student Application Form
  • Learning Agreement Guidelines
  • Accommodation Form
  • Βεβαίωση αποδοχής από το Πανεπιστήμιο Υποδοχής
Άλλα Έντυπα:
  • Ευρωπαϊκή κάρτα Ασφάλισης ασθένειας πιέστε εδώ 
  • Λογαριασμό σε Τράπεζα Πειραιώς
  • Δελτίο Ατομικών Στοιχειών Φοιτητών Erasmus+, πιέστε εδώ
  • Σύμβαση επιχορήγησης Erasmus+ (εις διπλούν), πιέστε εδώ
  • Χάρτης φοιτητή Erasmus+
  • Διαδικτυακή αξιολόγηση της γλωσσικής ικανότητας 


ΦΑΣΗ ΙΙΙ: Κατά την Παραμονή
  • Παρουσιαστείτε άμεσα στο γραφείο Erasmus+ του Πανεπιστημίου Υποδοχής και συμπληρώστε το Certificate of Arrival και φροντίστε να αποσταλεί στο Γραφείο μας άμεσα ηλεκτρονικά. Παρακολουθείστε όλες τις σχετικές με τους incoming φοιτητές εκδηλώσεις (orientation week).
  • Αλλαγές στο επιλεγμένο πρόγραμμα μαθημάτων γίνονται κατ'εξαίρεση, καθώς ο σπουδαστής, το Ίδρυμα Αποστολής και το Ίδρυμα Υποδοχής έχουν ήδη συμφωνήσει επ' αυτού (βλ. Guidelines Learning Agreement). Στην περίπτωση αυτή, επικοινωνήστε με το Γραφείο και συμπληρώστε το "Section to be completed during the mobility".
  • Να επισκέπτεστε τακτικά την ιστοσελίδα μας και να επικοινωνείτε με e-mail με το γραφείο για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.

ΦΑΣΗ ΙV: Με το τέλος της περιόδου κινητικότητας
  • Συμπλήρωση του "Section to be completed after the mobility" στο Learning Agreement.
  • Ημερομηνία έναρξης και λήξης της περιόδου κινητικότητας βεβαιώνονται μέσω του πιστοποιητικού αναλυτικής βαθμολογίας το οποίο εκδίδεται από Ίδρυμα Υποδοχής. Ο φοιτητής δύναται να επισυνάψει σχετική βεβαίωση του Ιδρύματος Υποδοχής, εάν οι ημερομηνίες δε βεβαιώνονται στο πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας.
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιστρέψει όλα τα βιβλία στη βιβλιοθήκη και τακτοποιήστε όλες τις οικονομικές εκκρεμότητες (π.χ.ενοίκιο).
  • Υποχρεωτική διαδικτυακή αξιολόγηση της γλωσσικής ικανότητας.
  • Τελική έκθεση (EU Survey) η οποία αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο φοιτητή.
  • Επιπρόσθετη διαδικτυακή έκθεση/ερωτηματολόγιο μπορεί να αποσταλεί στον Συμμετέχοντα δίνοντας του τη δυνατότητα να αναφέρει θέματα σχετικά με ζητήματα αναγνώρισης.
  • Για να καταβληθεί η Β' Δόση της Επιχορήγησης, είναι απαραίτητη η επιτυχής εξέταση των δηλωμένων μαθημάτων με ελάχιστο όριο τα 10 ECTS.
  • Ζητήστε από τη Γραμματεία του Τμήματός σας το Πιστοποιητικό αναγνώρισης των σπουδών χρησιμοποιώντας σχετική αίτηση.

Παράταση

Αιτήματα παράτασης πρέπει να γίνονται τουλάχιστον ένα μήνα πριν τη λήξη της κινητικότητας.

Εάν θελήσετε να παρατείνετε τις σπουδές σας πρέπει:
  • Nα υποβάλετε σχετική αίτηση μέσω email για παράταση στο Γραφείο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.
  • Να αποστείλετε γραπτή έγκριση από το ίδρυμα υποδοχής.
  • Nα συμπληρώσετε το 'Section to be completed during the mobility' (βλέπε Guidelines Learning Agreement).

Η διακίνηση όλων των εγγράφων που αφορούν το Πανεπιστήμιο υποδοχής πρέπει να γίνεται είτε με γνήσιες υπογραφές είτε με σαρωμένα αντίγραφα των υπογραφών. Ηλεκτρονικές υπογραφές μπορούν να γίνουν δεκτές. Στη περίπτωση που οι φοιτητές δεν καταθέτουν στο γραφείο τα πρωτότυπα έγγραφα, τα έγγραφα πρέπει να αποστέλλονται από το Πανεπιστήμιο υποδοχής (ταχυδρομικώς ή με e-mail).